HEYY , Jemari Menari
menari, menari, &menari

DstoryOFme

My photo
i'm not special person , but not an ordinary person too :)
STOP!!!
sebelum korang scrolling..

sila pastikan korang ;
. aku kenal .
. follower aku .
. tiada pertalian darah ngn aku .


. selain drpd yg tersenarai tidak sesuai . ok? juz press ALT+f4 . tenkiu ;)

Friday, August 27, 2010

before Ramadhan .

7 ogos 2010


1940 . aku baru sahaja menyelesaikan bacaan novel ke-2 ku sekembalinya ke kolej setelah bercuti seminggu di pertengahan semester . novel mulanya bertajuk A.D.A.M karya Ramlee Awang Mursyid . mengisahkan tentang ketabahan seorang ayah yg mencari kebenaran demi anak tercinta untuk terus hidup bersama selepas belasan tahun terpisah .

Bacaan kedua ku sangat menyentuh hati . Titian Nabi karya Muhammad Masykur A. R. Said . aku tidak menyangka air mataku mengalir jua akhirnya d prnghujung cerita . ku tahan jiwa ku agar tidak begitu emosi kerna sabuah novel.. tetapi pada penghujung penulisannya sangat menusuk jiwa . segera lah kalian baca akan isi kandungannya.. nescahya keinsafan tumbuh mekar . cinta kalian kepada Allah yg maha agung kian teguh . berasa dekat dgn Tuhanmu . keindahan cinta suci sebenar tanpa noda . erti kesetiaan sebuah penantian . sesungguhnya begitu banyak pengajan yg sangat berguna . InsyaAllah! Sesngguhnya novel ini menjadi dorongan untuk memperteguh iman ku dan memperbanyak ibadat ku .sempena Ramadhan yg bakal menjelang.. jiwaku berase bersih dengan keinsafan yg ku rasai dr novel ini . ku terlalu berharap Ramadhan ku kali ini lebih bermakna . Amin!


p/s ; jgn pelik . betul aku yg type ;)

2 comments:

  1. wehhh mcm best jerr
    leh la bg aku pnjam

    neway

    aku baru pasan yg 1 novel ko ader kat aku
    soe x sempat pulangkann

    t aku pulangkan ea

    ReplyDelete
  2. novel yg best tuh roomates aku punye lah .
    huhu

    ReplyDelete